BMW M50/M52 2.5 lub 2.8 - Turbo Stage 1 & 2 & 3

Our offer in English

Jeżeli Waszemu BMW brakuje wigoru i chcielibyście znacząco poprawić jego osiągi, zapoznajcie się z poniższą propozycją. Przygotowaliśmy dla Was zestaw w 3 różnych specyfikacjach, umożliwiający osiągnięcie poszczególnych poziomów mocy i momentu obrotowego. Zestaw opiera się na chłodzonej wodą turbosprężarce Garrett GT, której łożyskowanie kulkowe pozwala na znaczący przyrost mocy bez utraty elastyczności silnika przy jego niższej prędkości obrotowej. Możliwy jest także montaż turbosprężarek Borg Warner, które są tańszą alternatywą dla Garrett'ow GT.


Stage 1

Pierwszy etap bazuje na fabrycznym dole silnika. Jednostka napędowa zostaje odprężona grubszą uszczelką pod głowicą w celu obniżenia fabrycznego stopnia sprężania. Tłoki, korbowody oraz blok silnika pozostają niezmienione. 
  • Instalacja składa się z następujących komponentów:
- turbosprężarka Garrett GT na łożyskach kulkowych
- żeliwny kolektor wydechowy pod turbo T3 Treadstone
- kompletny układ wydechowy z kwasówki 3.0" (z 2 tłumikami przelotowymi)
- zawór upustowy BOV HKS
- zawór upustowy spalin wastegate HKS
- aluminiowy intercooler FMIC
- układ dolotowy z kwasówki wraz z sylikonowymi łącznikami
- wydajniejsza pompa paliwa Bosch 040
- wydajniejsze wtryskiwacze paliwa Bosch
- elektrozawór do sterowania doładowaniem EBC MAC
- dodatkowe wskaźniki monitorujące prace silnika: ciśnienie doładowania oraz temperatura spalin
- wzmocnione sprzęgło
- grubsza uszczelka pod głowicą w celu obniżenia stopnia sprężania
- pełna regeneracja głowicy silnika
- nowe uszczelki głowicy silnika oraz miski olejowej
- elektronika silnika i sterowanie doładowaniem oparte o komputer Ecumaster DET3

  • Przewidywane osiągi: 
Dla M50: 350KM, 450NM
Dla M52: 320KM, 400-450NM

  • Dodatkowe informacje:
W przypadku silników M52B25 oraz M52B28 doradzamy dodatkowo montaż kolektora ssącego z M50B25 w celu uefektywnienia przeprowadzonej modyfikacji.



Stage 2

Drugi etap prac polega głównie na wzmocnieniu samego silnika. Montaż markowych kutych elementów (tłoków i korbowodów) oraz mocniejszych śrub i szpilek pozwala znacząco zwiększyć wytrzymałość fabrycznej jednostki napędowej.
  • Instalacja składa się z komponentów Stage 1 oraz:
- kutych tłoków oraz kutych korbowodów
- szpilek do głowicy oraz śrub korbowodów ARP
- pełnej regeneracji bloku silnika
- dodatkowej chłodnicy oleju silnika
- zmodyfikowanej elektronice silnika
- docisku sprzęgła Sachs Performance

  • Przewidywane osiągi: 
Dla M50 i M52: 450KM, 550NM

  • Dodatkowe informacje:
Przy okazji montażu kutych elementów możliwe jest zwiększenie pojemności skokowej silnika do 2.8l bądź 3.0l. W silnikach M52 zastępujemy aluminiowy blok silnika jego żeliwnym odpowiednikiem z M50B25.



Stage 3

Jest to dodatek do Stage 2. Kilka modyfikacji pozwala wydobyć ukryty potencjał silników M50/M52.
  • Instalacja składa się z następujących komponentów:
- agresywniejszych wałków rozrządu Catcams Turbo Conversion
- większej przepustnicy 80mm
- aluminiowego kolektora ssącego KSRacing
- zmodyfikowanej elektroniki silnika Ecumaster EMU

  • Przewidywane osiągi: 
Dla M50 i M52: 500KM, 600NM



Zastosowanie:

BMW E34: M50B25, M50B25TU
BMW E39: M52B25, M52B28
BMW E36: M50B25, M50B25TU, M52B25, M52B28
BMW E36: M52B25 (Compact)
BMW Z3  : M52B28
BMW E38: M52B28

Pozostałe samochody wyposażone w silnik M50/M52 po swapie.

W sprawie cen za poszczególne instalacje prosimy o kontakt przez nasz adres e-mail.

Zdjęcia: