BMW M60/M62 V8 - Turbo Stage 1 & 2

Our offer in English

Dla silników BMW V8 o oznaczeniach M60 oraz M62 prócz instalacji kompresora przygotowaliśmy także ofertę montażu turbosprężarki. W zależności od karoserii możliwy jest także montaż dwóch mniejszych turbosprężarek w układzie biturbo zamiast pojedynczej większej turbiny. Stage 1 bazuje na fabrycznym silniku, a jego słupek pozostaje nietkniętym. Silniki M60/M62 z powodzeniem radzą sobie z ciśnieniem doładowania do 0.6bar, a taki poziom doładowania umożliwia przekroczenie granicy 400KM. Dobór odpowiedniej turbosprężarki gwarantuje płaski przebieg momentu obrotowego, dzięki czemu silnik swoją charakterystyką nadal przypomina wolnossącą jednostkę napędową.

Stage 1

  • Instalacja składa się z następujących komponentów:
- turbosprężarka Garrett GT lub Borg Warner SX
- wytrzymałe kolektory wydechowe po turbo z kwasówki
- kompletny układ wydechowy z kwasówki 3.0" (z 2 tłumikami przelotowymi)
- zawór upustowy BOV HKS
- zawór upustowy spalin wastegate HKS
- aluminiowy intercooler FMIC
- układ dolotowy z kwasówki wraz z sylikonowymi łącznikami
- wydajniejsza pompa paliwa Bosch 040
- wydajniejsze wtryskiwacze paliwa Bosch
- elektrozawór do sterowania doładowaniem EBC MAC
- dodatkowe wskaźniki monitorujące prace silnika: ciśnienie doładowania oraz temperatura spalin
- wzmocnione sprzęgło
- elektronika silnika i sterowanie doładowaniem oparte o komputer Ecumaster DET3

  • Przewidywane osiągi: 
Dla M60B40: 400KM & 550NM
Dla M62B35: 350KM & 450NM
Dla M62B44: 400KM & 550NM


Stage 2

Fabryczne silniki M60 i M62 charakteryzują się stopniem sprężania równym 10.0:1, co wpływa negatywnie na bezawaryjność przy wyższych ciśnieniach doładowania. Stage 2 obejmuje dodatkowe odprężenie jednostki napędowej w celu obniżenia stopnia sprężania. Pozwala to na zwiększenie ciśnienia doładowania w okolice 0.7bar i dodatkowy przyrost 30-50KM.

Odprężenie odbywa się za pomocą grubszych uszczelek pod głowicą. Jednakże silniki M60 i M62 są silnikami "widlastymi", dlatego montaż grubszych uszczelek pod głowicą odsuwa je od siebie. W związku z tym już na początku prac konieczna jest decyzja o konkretnym Stage'u głównie z powodu budowy kolektorów wydechowych.

Zastosowanie:

BMW E34 i E39
BMW E32, E38, E31 840i
BMW X5
Pozostałe samochody wyposażone w silniki M60/M62 po swapie.

W sprawie cen za poszczególne instalacje prosimy o kontakt przez nasz adres e-mail.

Zdjęcia oraz przykładowe wykresy: