Toyota Supra/Soarer 1JZGTE Stage 1 & 2 & 3

Our offer in English

1JZ-GTE to kultowy silnik poddawany wielu modyfikacjom na całym świecie. Dla właścicieli takich silników przygotowaliśmy 3 zestawy, których szczegóły znajdziecie poniżej. Zestawy mają zastosowanie w obu wersjach silników 1JZ - starszej bez zmiennych faz rozrządu oraz nowszej wyposażonej w VVT-i.


Stage 1

Pierwszy etap bazuje na fabrycznych turbosprężarkach CT12 lub CT15 w przypadku wersji z VVTi. Zmiany w układzie dolotowym i wydechowym pozwalają poprawić seryjne parametry silnika.

  • Instalacja składa się z następujących komponentów:
- kompletny układ wydechowy z kwasówki 3.0" (z 2 tłumikami przelotowymi)
- aluminiowy intercooler FMIC
- układ dolotowy z kwasówki wraz z sylikonowymi łącznikami
- elektrozawór do sterowania doładowaniem EBC MAC
- elektronika silnika i sterowanie doładowaniem oparte o komputer Ecumaster DET3

  • Przewidywane osiągi: 
1JZGTE: 320KM, 450NM


Stage 2

Fabryczny układ podwójnego doładowania z wersji bez VVT-i oraz także seryjna turbosprężarka CT15 z wersji z VVT-i ograniczają możliwe do uzyskania parametry. Z tego powodu Stage 2 skupia się na montażu pojedynczej turbosprężarki Garrett GT na łożyskowaniu kulkowych. Jej instalacja pozwala lepiej wykorzystać potencjał ukryty w silnikach 1JZ. Drugi zestaw jest dodatkiem do Stage 1.

  • Instalacja składa się z następujących komponentów:
- turbosprężarka Garrett GT na łożyskach kulkowych
- kwasoodporny kolektor wydechowy pod turbo KSRacing
- zawór upustowy BOV HKS
- zawór upustowy spalin wastegate HKS
- wydajniejsza pompa paliwa Bosch 040
- wydajniejsze wtryskiwacze paliwa Siemens Deka
- wzmocnione fabryczne sprzęgło
- zmodyfikowana elektronika silnika

  • Przewidywane osiągi: 
1JZ-GTE: 450KM, 500NM

  • Dodatkowe informacje:
Zestaw przeznaczony jest tylko dla silników 1JZ-GTE połączonych z manualnymi skrzyniami biegów.



Stage 3

Trzeci etap prac jest dodatkiem do Stage 2 i polega głównie na wzmocnieniu samego silnika. Montaż markowych kutych elementów (tłoków i korbowodów) oraz mocniejszych śrub i szpilek pozwala znacząco zwiększyć wytrzymałość fabrycznej jednostki napędowej. Dodatkowo silnik otrzymuje agresywniejsze wałki rozrządu, większą przepustnicę powietrza wraz z nowym kolektorem ssącym. Wspomniane zmiany pozytywnie wpływają na charakterystykę silnika.

  • Instalacja składa się z następujących komponentów:
- agresywniejszych wałków rozrządu Brian Crower
- większej przepustnicy 80mm
- aluminiowego kolektora ssącego KSRacing
- kutych tłoków oraz kutych korbowodów
- szpilek do głowicy oraz śrub korbowodów ARP
- pełnej regeneracji bloku oraz głowicy silnika
- dodatkowej chłodnicy oleju silnika
- wzmocnionego sprzęgła ACT Extreme
- zmodyfikowanej elektronice silnika

  • Przewidywane osiągi: 
Dla 1JZ-GTE: 500KM, 600NM

  • Dodatkowe informacje:
Zestaw przeznaczony jest tylko dla silników 1JZ-GTE połączonych z manualnymi skrzyniami biegów. 


Zastosowanie:

Toyota Supra MK3 1JZ-GTE
Toyota Soarer 1JZ-GTE
Toyota Chaser, Cresta, Mark 1JZ-GTE
Pozostałe samochody wyposażone w silnik 1JZ-GTE (non-VVTi oraz z VVTi) po swapie.

W sprawie cen za poszczególne instalacje prosimy o kontakt przez nasz adres e-mail.

Zdjęcia: