piątek, 23 listopada 2012

BMW E36 M52 3.0

Silnik M52B28 fabrycznie występujący w karoserii E36 dostał nowe życie. Przy okazji remontu generalnego pojemność skokowa została zwiększona do 3.0 za pomocą układu tłokowo-korbowego z nowszej generacji silników trójki - M54B30. Układ dolotowy to połączenie kolektora ssącego z kanałami o większej średnicy z silnika M50B25 oraz dolotu zimnego powietrza. Układ wydechowy z kwasówki rozpoczyna się baranami. O odpowiednią dawkę paliwa i czas zapłonu dba Ecumaster DET3. Powyższe modyfikacje pozwoliły na osiągnięcie 244KM i 316NM.


2 komentarze:

  1. Michał, koniecznie ostrzejsze wałki rozrządu!! Na seryjnych wałkach moc "nie chce" iść w górę. Btw. szykuj się na kolejne strojenie mojego M50 - na wałkach od S52 :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie wałki poprawiłyby sytuację. Myślę, że okolice 260KM na agresywniejszych wałkach są jak najbardziej w zasięgu. Na strojenie oczywiście zapraszam!

    OdpowiedzUsuń