poniedziałek, 25 marca 2013

BMW E30 318iS ITB

BMW E30 budowane do amatorskich rajdów samochodowych. Fabryczny silnik 1.8iS o oznaczeniu M42B18 przeszedł kapitalny remont. W głowicy powiększone zostały kanały ssące i wydechowe. Układ dolotowy oparto na ITB (indywidualnych przepustnicach na każdy pojedynczy cylinder) wraz z trąbkami pochodzącymi z nowszego silnika M3 o oznaczeniu S50B32. Układ ssący silnika dopełnił wykonany od postaw kolektor ssący wraz z filtrem stożkowym umieszczonym w miejscu gwarantującym odpowiedni nawiew zimnego powietrza. Zwiększono także przepustowość układu wydechowego, którego średnica wynosi obecnie 2.5". Elektronika oparta na Ecumasterze DET3 i algorytmie pracy Alpha-N. Odcięcie silnika zostało podniesione do 7200. Dodatkowo odelżone do 5.5kg jednomasowe koło zamachowe sprawiło, że silnik wkręca się na obroty zdecydowanie żwawiej.

1 komentarz: