Kolejny projekt do driftu. Bazą stało się BMW E30, w której
zamontowany został silnik z nowszej generacji "trójki" - M50B25 bez Vanosa.
Jak wiemy rzędowe silniki BMW zawsze były pochylone na stronę pasażera. W tym samochodzie omawiana M50tka stoi pionowo w celu pozyskania wolnej
przestrzeni potrzebnej przy montażu układu biturbo. Celem była
elastyczność silnika, dlatego wybór padł na 2 Garrett'y GT2056s, które
zostały przykręcone do rurowych kolektorów wydechowych. Ze względu na pionowe ustawienie silnika konieczne było
zmodyfikowanie miski oleju, smoka pompy oleju oraz dzwonu skrzyni
biegów. Miejsca nie starczyło dla fabrycznego kolektora ssącego, więc stworzony został aluminiowy. Układ paliwowy składa się z
zewnętrznego aluminiowego baku paliwa wraz ze swirl pot'em oraz wydajnej
pompy Bosch 044. Na obecną chwilę ciśnienie doładowania wynosi 0.7bar.
Układy: kierowniczy, zawieszenia oraz hamulcowy w specyfikacji
driftingowej.
Projekt powstał przy współpracy z Marcinem Wittchenem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz