środa, 20 marca 2013

BMW E34 M5 3.8 Turbo

BMW E34 M5 z jednostką napędową S38B38 o pojemności skokowej 3.8l. W pełni przygotowany silnik pod turbodoładowanie, jego słupek złożony na kutych tłokach CP Pistons i kutych korbowodach SPM. Wielowarstwowa metalowa uszczelka pod głowicę Cometic została skręcona szpilkami ARP. Na rurowym kolektorze wydechowym zawieszona została turbosprężarka Garrett GT4088R na łożyskach kulkowych. O odpowiednią dawkę paliwa dbają wydajniejsze wtryskiwacze Siemens Deka oraz pompa paliwa Aeromotive Stealth 340lph. Całość wysterowana elektronicznie za pomocą Ecumastera DET3. Ciśnienie doładowania równe 1.0bar pozwoliło na osiągnięcie 551 KM i 720 NM. Przeniesieniem mocy na koła trudni się sprzęgło oparte na jednomasowym kole zamachowych z M30 oraz docisku sprzęgła UUC Performance Organic, który współpracuje z 4-łapkową tarczą spiekową.


Czas samochodu od 100 do 200 km/h to tylko 7,96s przy wadze 1 800 kg.
Latem 2014 roku dzięki podniesieniu ciśnienia doładowania do 1.15bar parametry wzrosły do 577KM oraz 816NM. Zmiana w poziomie doładowania przełożyła się na skrócenie przyspieszenia od 100 do 200 km/h do 7.28s.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz