Projekty

Poniżej prezentujemy niektóre z projektów, nad którymi mieliśmy okazję pracować. Z upływem czasu dodajemy kolejne pozycje, zapraszamy więc do regularnego śledzenia naszych poczynań. Każdy z poniższych projektów został przez nas szerzej opisany. Jeżeli jesteście zainteresowani szczegółami przeprowadzonych zmian w danym samochodzie wystarczy kliknąć w link, który znajduje się na końcu poszczególnych wstępów. 

  • BMW E39 540i 8HP 601KM 831NM 

Przedstawione BMW E39 540i z silnikiem M62TUB44 przeszło szereg modyfikacji. Silnik został wzmocniony poprzez montaż kutych tłoków i korbowodów. Fabryczne tuleje cylindrów zastąpione zostały stalowymi odpowiednikami. Początkowo silnik doładowany był kompresorem ASA. Następnie zastąpiony został przez instalację turbosprężarki Garrett GTX, która umożliwiła przekroczenie bariery 600KM i 800NM. Oryginalna skrzynia automatyczna 5HP ustąpiła miejsca nowocześniejszej skrzyni 8HP70 z Jaguara 3.0. Zarówno prace silnika oraz skrzyni biegów oparte są na sterownikach standalone. Więcej zdjęć projektu tutaj.

  • BMW E34 M5 3.6 Turbo 658KM 803NM 

Oryginalne BMW E34 M5 z silnikiem S38B36 z dołożoną przez nas instalacją turbosprężarki Borg Warner S400. Ciśnienie doładowania wynoszące 1.35bar pozwoliło na przekroczenie bariery 650KM oraz 800NM.  Dodatkowo zajęliśmy się usprawnieniem układu hamulcowego, montując wydajniejszy zestaw z SRT8. Za przekazywanie napędu na koła odpowiada teraz 8-biegowa skrzynia automatyczna 8HP-70 z BMW F10. Więcej zdjęć projektu pod tym adresem.



  • BMW E39 540i Kompresor 475NM 625NM

BMW serii "5" E39 540i z silnikiem 4.4-litrowym M62TUB44 z Vanosem otrzymało od nas instalację kompresora ASA T1-523HD. Ciśnienie doładowania wynoszące 1.0bar pozwoliło na osiągnięcie 475KM i 625NM. 
 


  • BMW E36 325i Turbo 441KM 519NM 

BMW E36 z silnikiem M50B25NV otrzymało od nas instalację turbosprężarki Garrett GT3582R. Montaż wałków rozrządu Catcams w specyfikacji Turbo Conversion oraz aluminiowego kolektora ssącego KSRacing wraz z 90mm przepustnicą umożliwił poprawienie charakterystyki silnika w środkowej i górnej partii obrotów, dzięki czemu moc jednostki napędowej rośnie aż do samego końca. Doładowanie 1.3bar pozwoliło na osiągnięcie 441KM. Więcej zdjęć projektu tutaj.


  • BMW E39 540i Kompresor 373NM 541NM

BMW E39 w wersji 540i z silnikiem M62TUB44 z Vanosem otrzymało od nas instalację kompresora ASA T1-518. Dzięki ciśnieniu doładowania 0.5bar możliwe było osiągnięcie 373KM i 541NM. Jednostka napędowa nadal współpracuje z fabryczną automatyczną skrzynią biegów. Więcej zdjęć projektu tutaj.
 


  • BMW E39 2.8 Kompresor 328NM 388NM

BMW E39 w wersji 528i z silnikiem M52TUB28 na podwójnym Vanosie zostało u nas poddane kuracji wzmacniającej. Do odpowiednio przygotowanego silnika został dołożony kompresor Vortech V3 Si, dzięki któremu na ciśnieniu doładowania 0.9bar otrzymaliśmy 135KM oraz ponad 100NM przyrostu. Szerszy opis przeprowadzonych prac wraz z fotorelacją znajdziecie pod tym adresem.
 


  • Toyota Supra MKIV 2JZ 640KM 766NM

Toyota Supra MKIV z kultowym silnikiem 2JZGTE pod maską. Silnik przeszedł w naszym warsztacie szereg modyfikacji mających na celu podniesienie fabrycznych parametrów. Seryjny układ twin turbo został zastąpiony pojedynczą turbosprężarką Garrett GT3582R. Usprawniony został praktycznie każdy układ silnika - od systemu paliwowego przez kolektor ssący Greddy z większą  przepustnicą aż po wałki rozrządu Brian Crower. Przeprowadzone zmiany umożliwiły uzyskanie 639KM. Więcej zdjęć projektu znajdziecie pod tym adresem.
 


  • BMW E34 M3 S54B32 340KM 372NM

W samochodzie BMW E34 zamontowaliśmy jednostkę napędową S54B32 z BMW E46 M3. Podstawowy przegląd silnika wraz z regeneracją układu podwójnego Vanosa pozwolił nam zbliżyć się do fabrycznych parametrów. Dodatkowo w samochodzie została zainstalowana maglownica z BMW E46 w wersji Clubsport, dzięki czemu znacząco poprawiło się prowadzenie samochodu. Więcej zdjęć projektu tutaj.
 


  • BMW E30 325i Turbo 294KM 430NM

Klasyczne BMW E30 z silnikiem M20B25 otrzymało od nas instalację turbosprężarki Borg Warner S246. Turbosprężarka pozwoliła na osiągnięcie 124KM & 200NM przyrostu. Samochód budowany do codziennej jazdy oraz weekendowych wizyt na track day'ach. Szerszy opis przeprowadzonych prac wraz z fotorelacją znajdziecie pod tym adresem.
 


  • BMW E39 4.4 V8 Kompresor 381KM 515NM

BMW E39 z silnikiem M62B44 V8 otrzymało od nas instalację kompresora ASA T1-523, który stosowany jest m.in. przez firmę G-Power w celu doładowania M3 S65. Kompresor wytwarzając ciśnienie doładowania na poziomie 0.45bar umożliwił uzyskanie 95KM przyrostu w stosunku do wartości fabrycznych. Szerszy opis przeprowadzonych prac wraz z fotorelacją znajdziecie pod tym adresem.
 


  • BMW E30 3.05L Kompresor 418KM 484NM

BMW E30 przygotowywane przez właściciela na track day'e otrzymało w naszym warsztacie kompletny remont pod maską - począwszy od wypiaskowania i wylakierowania komory silnika oraz całkowity remont silnika na kutych komponentach Wiseco, a zakończywszy na instalacji kompresora Rotrex C38-81, który przy doładowaniu 1.25bar pozwolił na osiągnięcie 418KM i 484NM. Szerszy opis przeprowadzonych prac wraz z fotorelacją znajdziecie pod tym adresem.


  • BMW E34 540i V8 Turbo 412KM 568NM

Zupełnie cywilna limuzyna BMW E34 540i otrzymała od nas kompletną instalację turbosprężarki. Montaż turbiny Borg Warner S300SX umożliwił osiągnięcie ponad 400KM na zupełnie fabrycznym silniku. Cała instalacja została wykonana tak, że samochód z zewnątrz niczym nie sugeruje dodatkowego zapasu mocy. Ciekawostką dodającą smaku temu projektowi jest fakt, że samochód nadal wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów. Szerszy opis pod tym adresem.


  • BMW E46 2JZ-GTE 524KM 695NM
W 2015 roku mieliśmy przyjemność całkowicie przebudować BMW E46 Coupe, które fabrycznie wyposażone było w silnik M54B30. Niemiecką jednostkę napędową zastąpiliśmy silnikiem Toyoty 2JZ-GTE współpracującym ze skrzynią biegów R154, co pozwoliło na osiągnięcie ponad 500KM i prawie 700NM. Prócz zmian pod maską dokonaliśmy renowacji układów hamulcowego, napędowego oraz zawieszenia. Wzmocniliśmy także newralgiczne elementy karoserii. Szerszy opis znajdziecie tutaj.

  • BMW E36 2JZ-GTE 534KM 716NM

Samochód opuścił fabrykę w Niemczech jako BMW E36 M3 3.2. Od nas otrzymał jednostkę napędową z Toyoty Supry 2JZ-GTE, która pozwoliła na osiągnięcie 534KM i ponad 700NM. Dzięki takim rezultatom zupełnie cywilny samochód, jakim jest przedstawiane BMW, przyspiesza od 100 do 200km/h w zaledwie 6.8s. Więcej informacji znajdziecie pod tym adresem



  • BMW E46 2JZ-GTE 454KM 543NM
Opisywane BMW E46 zostało zbudowane przez nasz warsztat od podstaw do rywalizacji w zawodach driftingowych. Wszystkie układy pojazdu takie jak kierowniczy, hamulcowy czy zawieszenia zostały skonstruowane w sposób ułatwiający pokonywanie zakrętów w kontrolowanym poślizgu. Napędzaniem samochodu zajmuje się silnik 2JZ-GTE VVT-i, dysponujący mocą 454KM. 


  • BMW E36 M3 Turbo 537KM 629NM

Prezentowane BMW E36 M3 zostało przygotowane do zabaw na torach wyścigowych. Od nas otrzymało kurację wzmacniającą w postaci instalacji turbosprężarki Garrett GT, która umożliwiła osiągnięcie ponad 500KM z 3.0-litrowego silnika S50B30 wyprodukowanego przez  BMW M GmbH. Aby przyjąć dodatkową moc silnik przeszedł kapitalny remont przy użyciu wzmocnionych kutych elementów. Więcej zdjęć projektu wkrótce. 

  • BMW E36 2JZ-GTE 495KM 591NM

Rodzinny sedan jakim jest prezentowane BMW E36 może każdego zaskoczyć swoimi osiągami. Karoseria została wyposażona w kultowy silnik z Toyoty Supry o oznaczeniu 2JZ-GTE w nowszej wersji ze zmienną fazą rozrządu VVT-i. Samochód po zmianach dysponuje mocą 495KM i prawie 600NM. Więcej informacji tutaj

  • BMW E36 1JZ-GTE 445KM 503NM
    Kolejnym samochodem przygotowanym przez nasz warsztat do profesjonalnego pokonywania zakrętów w poślizgu jest BMW E36. W tym przypadku drifting umożliwia silnik 1JZ-GTE z Toyoty Soarer, dysponujący mocą 445KM i 503NM. Takie parametry w połączeniu z niską wagą pojazdu pozwalają na rywalizację na wysokim poziomie. Szczegóły pod tym adresem.
    • BMW E34 M5 3.8 Turbo 577KM 816NM
    Najmocniejsza wersja ekskluzywnej limuzyny BMW E34 M5 została przez nas dodatkowo wzmocniona. Montaż turbosprężarki pozwolił uzyskać 170% fabrycznej mocy silnika. Moment obrotowy wynoszący 816NM pozwala na przyspieszenie samochodu od 100 do 200km/h w 7.28s mimo wagi bliskiej 1800kg. Rezultat stawia prezentowane M5 na równi z takimi supersamochodami jak np. Mercedes SLR czy Lamborghini Murcielago. Więcej informacji tutaj.