niedziela, 18 listopada 2012

BMW E36 1JZGTE Turbo

Przed nowym sezonem 2012 w polskim driftingu jednostka napędowa naszego kierowcy Michała Małeckiego została gruntownie przebudowana. Dotychczasowa turbosprężarka Holset HX35 ustąpiła miejsca chłodzonemu wodą Garrettowi GT3076R na łożyskach kulkowych. Zawiesiliśmy go na rurowym równoodległościowym kolektorze wydechowym z kwasówki. Zmodyfikowaliśmy również układ dolotowy oraz zamontowaliśmy wydajniejsze wtryskiwacze 440cc z silnika 2JZGTE, które pozwoliły podnieść ciśnienie doładowania do 1.5bar. Dzięki przeprowadzonym modyfikacjom silnika uzyskaliśmy wynik 405KM i 485NM. Ponadto aby spełnić wymagania regulaminowe serii zawodów King of Europe w samochodzie Michała znalazł się system gaśniczy firmy OMP.

Po zastąpieniu fabrycznych wałków rozrządu agresywniejszymi odpowiednikami firmy Brian Crower parametry silnika wzrosły do 445KM i 503NM.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz