niedziela, 18 listopada 2012

BMW E36 M3 2JZGTE 534KM 716NM

BMW E36 M3 z kultowym silnikiem 2JZ-GTE z Toyoty Aristo 3.0l twin turbo. Słupek silnika pozostał fabryczny. W miejsce seryjnego układu sekwencyjnego turbodoładowania pojawiła się chłodzona wodą turbosprężarka Garrett GT3582R na łożyskach kulkowych, która została zawieszona na rurowym kolektorze wydechowym z kwasówki. Zmianie uległy także układy dolotowy i paliwowy. Seryjne wtryskiwacze zostały zastąpione wydajniejszymi, dolot został oparty na dużym aluminiowym intercoolerze. Układ napędowy to połączenie elementów pochodzących z kilku modeli Toyoty i BMW. Powyższe modyfikacje pozwoliły na osiągnięcie 534KM KM i 716 NM przy 1.25bar ciśnieniu doładowania. Czas samochodu 100-200kmph to tylko 6.83s!

2 komentarze:

  1. Czytalem opis na wielu forach, ale nie mam kont zeby zapytac a strasznie mnie ciekawi jakie predkosci mniej wiecej sa na poszczegolnych biegach bo dyfer ma bardzo krotkie przelozenie?

    pozdrawiam Piotrek

    OdpowiedzUsuń
  2. Dyferencjał jak na BMW jest krótki (3.91), natomiast skrzynia, która jest zamontowana w tym projekcie należy raczej do "długich". Na 3. biegu jest około 150kmph. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń